Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

ΣΕΝΑΡΙΟ:H Διεθνής Οικονομική κρίση του 1929 και η επίδρασή της στις πολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη και την Ελλάδα.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΣΧΟΛΕΙΟ: Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου
ΤΑΞΗ: Δ΄ Λυκείου (Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται ως μάθημα επιλογής).
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: 4 Διδακτικές ώρες.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η διδακτική πρόταση ξεκίνησε με αφορμή την οικονομική κρίση που βιώνει η παγκόσμια σχεδόν κοινότητα και η οποία θεωρήθηκε ως η χειρότερη του καπιταλιστικού συστήματος μετά την κρίση του 1929. Παράλληλα η Ελλάδα ζει τη δική της εκδοχή της κρίσης ως μέλος και μιας ευρύτερης ομάδας χωρών όπως είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση εκδηλώνοντας συμπτώματα που σε κάποια σημεία προσιδιάζουν ενώ σε άλλα διαφοροποιούνται από το αντίστοιχο φαινόμενο. Η οικονομική κρίση του μεσοπολέμου (1929) με την αποσταθεροποίηση που προκάλεσε τροφοδότησε έμμεσα τη γέννηση νέων πολιτικών μορφωμάτων και οδήγησε τους λαούς της Ευρώπης στην ανάδειξη φασιστικών καθεστώτων που παρουσιάστηκαν με λαϊκό προσωπείο ως οι σωτήριες πολιτικές λύσεις σε έναν όλο και πιο ασταθή και απρόβλεπτο κόσμο.
Η παρούσα διδακτική πρόταση στοχεύει να δώσει στους μαθητές τη δυνατότητα να εξετάσουν, με αφορμή την αντίστοιχη διδακτική ενότητα του βιβλίου, τις επιπτώσεις που είχε ένα οικονομικό γεγονός στην ιστορική εξέλιξη γνωρίζοντας και την τροπή που πήρε στη συνέχεια (Β Παγκόσμιος Πόλεμος) και να προβληματιστούν γύρω από την επίδραση που μπορεί να έχουν οι οικονομικοί παράγοντες στη ιδεολογική συγκρότηση των κοινωνιών.


ΣΤΟΧΟΙ
Α. Μαθησιακοί – Διδακτικοί: (Με αφορμή τα κεφάλαια Δ3,4: Η Διεθνής οικονομική κρίση και οι συνέπειές της / Η Ελλάδα στην κρίσιμη δεκαετία 1930-1940 σελ.104-108)
- Να αντιληφθούν οι μαθητές τη σημασία της οικονομίας και τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην κοινωνική και πολιτική ζωή της εποχής.
- Να εξετάσουν τις συνθήκες που οδήγησαν στην επιβολή φασιστικών καθεστώτων στην Ευρώπη και τα χαρακτηριστικά των καθεστώτων αυτών.
- Να εξετάσουν την κατάσταση στην Ελλάδα την ίδια περίοδο και πιο συγκεκριμένα:

1. τις επιπτώσεις της διεθνούς οικονομικής κρίσης στην ελληνική οικονομία και κοινωνία αλλά και τις τοπικές ιδιαιτερότητες,
2. τις πολιτικές εξελίξεις που οδήγησαν στην επιβολή ενός φασιστικού καθεστώτος,
3. τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου καθεστώτος.



Β. Καλλιέργεια δεξιοτήτων: καλλιέργεια της δυνατότητας κατανόησης κειμένων, παραγωγής λόγου σε περιβάλλον επεξεργασίας κειμένου, συνεργασίας, συμπαραγωγής λόγου στα πλαίσια μιας ομάδας, τέλος παρουσίασης συμπερασμάτων και σύγκρισής τους με τα συμπεράσματα άλλων ομάδων.

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ: Επεξεργαστής κειμένου, Διαδίκτυο.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ: Εργασία σε ομάδες των 3 ατόμων. Κάθε ομάδα και ένας υπολογιστής.

ΥΠΟΔΟΜΗ: Χρήση εργαστηρίου υπολογιστών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου